Vlakem do centra? A proč ne?

STR22 VLAKEM DO CENTRA 1V posledních letech se Letňany mění z průmyslové periferie na dynamicky se rozvíjející moderní čtvrť. Nejrozsáhlejší výstavba se plánuje směrem na severovýchod a do budoucna propojí Letňany s Čakovicemi v jeden souvislý celek. To s sebou nese zvýšené nároky na dopravu.

Dálniční okruh je v nedohlednu a celý 18. pražský obvod trpí pod množstvím aut ze satelitních městeček, která rostou jako houby po dešti. Jak bude aut stále přibývat, tak budou nabývat na důležitosti alternativní možnosti.

V září 2017 Praha schválila novou dopravní politiku, která se opírá o kolejovou dopravu. Plánují se nové tramvajové tratě, ale na okrajích města je snaha využít i železnici.

Číst dál: Vlakem do centra? A proč ne?

Prodlouží se metro do srdce Letňan?

STR27 PRODLOUZI SE METRO 15363900-1Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zadal studii, která má prověřit možnost prodloužení trasy metra C ze současné stanice Letňany přímo do srdce Letňan a dále do Čakovic s cílem zlepšit dopravní obsluhu lokalit v návaznosti na rostoucí bytovou výstavbu.

Ze závěrů studie by měl vyplynout odhad možných nákladů a také časový odhad případné realizace. Současně zadal DPP podobnou studii na prodloužení „zeleného“ metra A na ruzyňské letiště.

V případě prodloužení metra C považujeme za důležité vhodné umístění stanice metra v srdci Letňan tak, aby byla pro velkou část Letňanských v pěší docházkové vzdálenosti. Zároveň by nemělo metro C končit už před Čakovicemi v areálu bývalé Avie.

Číst dál: Prodlouží se metro do srdce Letňan?

Tunelbus z Letňan do Dejvic získal nejvíc bodů

STR27 DOPRAVA tunelbus 1Zavedení expresních autobusových linek využívajících tunely Městského okruhu získává konkrétnější obrysy. V druhé polovině listopadu zveřejnil organizátor pražské dopravy, společnost Ropid, analýzu prověřující deset variant tzv. tunelbusů.

Zkoumáno bylo propojení Prahy 5 a Prahy 6 Strahovským tunelem a propojení Prahy 6 s Prahou 9 a Prahou 18 pomocí tunelového komplexu Blanka. Variantně také spojení Prahy 6 a Prahy 8.

Z deseti zkoumaných variant vyšla nejlépe případná linka 126 v trase: Krausova/Avia Letňany – Staré Letňany – Letňany – Prosek – Povltavská – (tunel Blanka) – Hradčanská – Dejvická.

Číst dál: Tunelbus z Letňan do Dejvic získal nejvíc bodů

Jste zde: Úvod > Doprava